Opstart i Pyramiden

I Børnehaven Pyramiden har vi ikke børn - Vi har familier. Således anskuer vi det børns gode børnehaveliv som værende et samarbejde mellem institution og forældre. Samarbejdet starter allerede før børnene har første dag i Pyramiden.

Vi inviterer forældre til opstartssamtaler, samt sender et velkomstbrev til både børn og forældre. Her bliver der lagt vægt på, at man er mere end velkommen til at komme på besøg forud for opstart og når vi har opstartssamtaler med forældrene, appelleres der altid til, at de kan komme op at se børnehaven - eller evt. legepladsen, hvis det er udenfor åbningstiden.

Til vores opstartssamtaler forsøger vi altid at gøre det til et trygt rum, hvor forældre kan fortælle de ting, de finder relevante omkring deres børn. Dertil kommer det, at vi har et dialogskema, som samtalen tager udgangspunkt i. Slutteligt aftaler vi opstart med forældrene, så vi sikrer så god en opstart som muligt for det enkelte barn.